I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ramadan Mubarak

Pertandingan Bowling di Alamanda,Putrajaya

Majlis Sambutan Hari Lahir Pegawai Pasukan C ( MAC,APRIL & MEI)

Rekreasi Pasukan C ke Jeram Toi

Tempoh sah laku VOA mungkin disingkatkan - KDN

8:19 AM Edit This 0 Comments »
PUTRAJAYA 15 Jan. – Kerajaan mungkin memendekkan tempoh sah laku visa ketibaan (VOA) pelancong kepada beberapa hari sahaja berbanding sebulan sebelum ini, menurut Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Mahmood Adam berkata, rancangan itu adalah salah satu langkah bagi memastikan kemudahan tersebut tidak terus disalahgunakan oleh sebahagian pelancong dari negara-negara tertentu.

"Langkah itu adalah antara cadangan yang dikemukakan pada mesyuarat antara KDN dengan wakil dari pelbagai kementerian di sini hari ini,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Katanya, semua pihak yang terbabit dalam perbincangan itu akan mengadakan satu lagi mesyuarat sebelum hasil dan syor mengenai soal VOA, pekerja asing dan Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) dikemukakan kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Selasa depan.

Mahmood berkata, cadangan memendekkan tempoh sah laku VOA itu juga dikatakan bersesuaian dengan tujuan melancong yang tidak memerlukan tempoh yang terlalu lama.

Kerajaan memperkenalkan kemudahan VOA pada sempena Tahun Melawat Malaysia 2006. - Bernama

0 comments: