I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ramadan Mubarak

Pertandingan Bowling di Alamanda,Putrajaya

Majlis Sambutan Hari Lahir Pegawai Pasukan C ( MAC,APRIL & MEI)

Rekreasi Pasukan C ke Jeram Toi

Jabatan Imigresen Rancang Miliki Kaunter Perkhidmatan Terbaik

3:20 AM Edit This 0 Comments »
MELAKA, 25 Mac (Bernama) -- Jabatan Imigresen sedang meningkatkan mutu perkhidmatan kaunter khususnya di pintu masuk negara untuk memastikan kaunter perkhidmatannya adalah yang terbaik.

Timbalan Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Raja Mohd Raja Ismail berkata jabatan itu akan memiliki sebuah fasiliti khusus untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan kaunter apabila kerja penambahbaikan Akademi Imigresen Malaysia (AIMM) di Port Dickson, Negeri Sembilan, siap dua bulan lagi.

"Kita akan mempunyai sebuah pusat latihan yang lengkap, siap dengan mock-up kaunter, ini untuk meningkatkan mutu perkhidmatan pegawai yang bertugas di kaunter," katanya.

Beliau bercakap kepada Bernama selepas merasmikan majlis penutup Tamat Latihan Kursus Induksi Umum dan Khusus bagi 320 pegawai Imigresen di Ayer Keroh di sini, Khamis.

Raja Mohd berkata selain daripada meningkatkan mutu pegawai kaunter, jabatan itu akan sentiasa memperkenalkan teknologi baru di kaunter pintu masuk negara bagi membantu pegawai Imigresen menjalankan tugas mereka dengan berkesan.

Objektif utama peningkatan kaunter perkhidmatan ini ialah untuk memastikan rakyat dan pelancong lebih selesa berurusan dengan jabatan ini di samping meningkatkan tahap keselamatan negara, katanya.

Sehingga 18 Mac lepas, Malaysia mempunyai 29 pintu masuk melalui darat, 20 pintu masuk melalui udara dan 37 pintu masuk melalui laut.

Raja Mohd berkata AIMM juga merancang untuk melatih pegawai perkhidmatan kaunter dari agensi lain dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan kaunter.

Katanya jabatan itu juga sentiasa bekerjasama dengan Imigresen dari negara lain untuk meningkatkan tahap kemahiran pegawainya.

Sejak AIMM ditubuhkan pada 2001, lebih 18,000 pegawai Imigresen telah dilatih di akademi berkenaan, kata Raja Mohd.

0 comments: