I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ramadan Mubarak

Pertandingan Bowling di Alamanda,Putrajaya

Majlis Sambutan Hari Lahir Pegawai Pasukan C ( MAC,APRIL & MEI)

Rekreasi Pasukan C ke Jeram Toi

Penangguhan Operasi Hanya Untuk Sektor Perkhidmatan

5:07 AM Posted In Edit This 0 Comments »
PUTRAJAYA, 8 Feb (Bernama) -- Keputusan kerajaan menangguhkan pelaksanaan operasi membanteras pekerja asing tanpa permit selepas sambutan Tahun Baru Cina hanya membabitkan sektor perkhidmatan sahaja, kata Ketua Pengarah Imigresen Datuk Abdul Rahman Othman.

Beliau berkata penangguhan itu tidak termasuk untuk sektor lain seperti pembinaan dan pembuatan atau lain-lain sektor yang membabitkan pekerja asing.

"Ia juga membabitkan warga asing yang didapati melakukan kegiatan maksiat dan jenayah secara berleluasa... ini kerana kita tidak pernah membuat keputusan untuk mengadakan pengampunan jadi kerja-kerja penguatkuasaan mesti dilaksanakan," katanya pada sidang akhbar di sini Isnin.

Abdul Rahman berkata pihaknya kini sedang berusaha mengurangkan masalah kesesakan di depoh tahanan pekerja asing tanpa izin di seluruh negara kerana pelaksanaan operasi besar-besaran itu nanti perlu dilaksanakan seiring dengan kedudukan depoh yang ada.

"Mereka yang ramai di depoh akan dihantar pulang segera supaya bila operasi itu dilaksanakan nanti tidak akan timbul isu-isu tidak ada tempat untuk diletakkan," katanya.

Jumaat lepas, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengumumkan kerajaan memutuskan menangguhkan pelaksanaan operasi membanteras pekerja asing tanpa permit yang asalnya dijadual bermula pada 15 Feb kepada selepas Tahun Baru Cina.

Penangguhan itu berikutan komitmen daripada para majikan untuk memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa membersihkan pekerja asing terbabit sebelum penguatkuasaan dijalankan.

0 comments: